Pienoismallit.net

Avoin kysymys Ranskan maalle!

Oletko rakentanut yhtään mallia? Näkisimme mielellämme edes yhden täällä!
Kritiikkisi on sen verran voimakasta, että sinulla täytyy olla vahva kompetenssi joka asiaan.
Tämä on hyvä kysymys ja kuulisin/lukisin/näkisin siihen mielelläni myös selkokielisen ja järkevän vastauksen.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
tassa naita malleja on valmistettu 44 vuoden varrella , enemin tai vahemmin ensimmainen oli 1/72 corsair aifrix a 6 vuotiaana eika valikoima siihen alkaan ollut suuri.nyt keraan 1/72 suomen ilmavoimien lentokalustoa ja 1/35suomen puolustusvoimien kalustoa a 1918-200? eli kysymyksia kylla on kaikkille jota naita harrastaa.
noita lentovehkeita on keraantyt noin pyoreasti:300kpl ja ajokalustoa noin:200 aiemmin kerasin vahan kaikkea kuten 3valtakunnan ajovehkeita 1/35 ,mutta tama rupesi olemaan tosi vedenpaisumus ,niipa paatin etta vain suomineidon pelit ja vehkeet maa, ilma ja merivoimat kerailyyn kylla tassakin tilan puute tulee olemaan kun ei rakenna niin laatiko pinot kasvaa kun on noin totaalisesti ajan varelta tuota malleja keraantynyt kuin museon
kokoelmiin suhtkot noin erihommelleita on noin piirteisesti noin 10.000 kasittaen figuurit1/72,1/35, 1/32,1/16
laivat,lentokoneet1/72,1/48, 1/24.ajopelit1/72,1/35, 1:32 eli kaikkea loytyy maan ja taivaan valilta

Kommentit: 623 kommenttia
Keskustelut: 778 viestiä, 75 aloitettua

Luulisi että tuosta nyt olisi jo muutama valokuvakin näyttää?
Viimeksi muokattu 7.3.2014 11:04 +
Minä ainakin sain tuosta Eerik Oksasen profiilista sellaisen käsityksen, että hän ei ninkään rakentele pienoismalleja, vaan hän keräilee muovimallisarjoja. Se hänen tekstinsä on kylläkin kovin vaikeaselkoista, mutta juohtuipa vaan mieleeni.
Jos tässä siis on kyse Eerikistä?
Moi, mä olen sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta ymmärrän kyllä jos asia jotakuta ihmetyttää.
Pidän hiukan erikoisena sitä, että vasta kolmannesta viestistä selviää kenestä ylipäänsä puhutaan. Lisäksi kiinnostaisi tietää mikä/mitkä Eerikin kommenteista herättävät närää. Kritiikin kannaltahan on sinänsä samantekevää onko kritiikin antaja ikinä rakentanut yhtäkään mallia jos kritiikki on asiallista ja perusteltua. Eikö näin ole ollut vai onko kyse "tee ite paremmin"-argumentista?
Juuri niin…antaa kukkien kukkia ja jatketaan me mallailun parissa.Itsekkin olen kovin kärkäs kommentoimaan toisten malleja kuten olette varmaan huomanneet,enkä siltikään ole esitellyt kuin muutaman varhaistuotanto mallin.

Minun olisikin syytä tuoda nykytuotantoa esille kunhan kesänkynnyksellä pääsisin tuonne ateljeeheni,tämä tapaturman myötä tullut tuotantokatkos on hidastanut tahtia.Kuitenkin olen senverta kuntoutunut että "herraskeppiä" käytän enään vain siksi että on liukasta ja lantionmurtumani ei kestä vielä tässä vaiheessa kolhuja.

Joskus kommentit voivat olla kiusaavia,loukkaaviakin ja kuitenkin antavat vihjeitä missä olisi parantamisen varaa..siis rakentavia kommentteja.Suurelta osaltahan mallailuharrastus on kuitenkin keräilyharrastusta,itse en ole mitenkään hyötynyt tekemistäni malleista mutta ovat olleet ajanvietettä ja kyllähän ne ovat komeita kirjahyllyssä sikälimikäli ovat hyvin ja huolella tehtyjä(kirjoa on laidasta toiseen).

-jatketaan tekemistä ja annetaan toisten hoitaa kukkia.
Kenestä on kyse, selviää heti otsikosta, mikäli on gallerian arviointeja yhtään lukenut.

Mielipiteitä mahtuu maailmaan ja väkisinkin niitä on erilaisia. Mielenkiinto on kuitenkin tässä tapauksessa ymmärrettävä, mikäli ns. kompetenssia halutaan mitata.
Moi,

Kuten Juke edellä - "antaa kaikkien kukkien kukkia" ja kuten Kalle edellä - "Kritiikin kannaltahan on sinänsä samantekevää onko kritiikin antaja ikinä rakentanut yhtäkään mallia jos kritiikki on asiallista ja perusteltua". Juuri näin; saitilla on yli 4600 käyttäjää, joista vain pieni osa, vissiin alta 200 käyttäjää (joku varmaan laskee tarkan luvun) on laittanut edes yhden mallin näytille. Mikään pakkohan ei ole laittaa yhtään mallia näytille; eikä mallien näytille laittamatta jättäminen korreloi mitenkään mallarin taitojen ja/tai osaamisen kanssa.

Kukin taplaa tyylillään. Parhain terveisin, AJ
Kaikkien kriitikkojen äitiä ja isää Seppo Heikinheimo -vainaata siteeraten: "Ei tarvitse olla lehmä tietääkseen, onko maito hapanta."
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
AJ kirjoitti:
saitilla on yli 4600 käyttäjää, joista vain pieni osa, vissiin alta 200 käyttäjää (joku varmaan laskee tarkan luvun) on laittanut edes yhden mallin näytille.
Minulla on siihen validi syy sillä ensimmäinen malli on vasta valmistumassa. Mutta siitäkään ei tule tänne kuvaa koska huomasin, että pm.netin pienoismalligallerian säännöissä on kohta joka kieltää käyttämästä kännykkäkamerakuvia. Oletan saman pätevän myös rakenteilla oleviin malleihin koska samat perustelut pätevät, joten myöskään työn alla -ketjuun eivät projektini pääse.