Pienoismallit.net

Luckymodel

Terve!

Mitenkäs näin? Minä tilasin juuri tuolta Luckymodelista muutaman Tamiyan mallin, ja nyt se on mennyt Helsingin tulliin, nyt nämä sanovat laittaneensa tulemaan sen Pirkkalan (Tampereen) tulliin, ja pyytävät jotain lisämaksua, kauppakuitteja ja muita. Onko kenelläkään muulla käynyt näin?
HLJ:n kanssa mulla on tapahtunut noin, kun meni tilaus yli 50 euron. Eli skannaa ja lähetä emaililla sinne tulliin tilausvahvistus/kuitti missä näkyy mallit ja summa. Pitäis hoitua sillä. Myöhemmin voi tulla tullimaksu joka pitää maksaa tai ennen ennenkuin ne lähettää sen. Hitto kun en muista nyt koko proseduuria että miten se menee.
Sinu tilaus on ilmeisesti ylittänyt 50€ eli käry kävi. Täällä toinen pöljä eli minä. Minun viimeisin tilaus ylitti myös kyseisen summan ja täällä nyt **ska jäykkänä odotetaan meneekö tulliin.
Näin siinä on käynyt, tilasin reilu 50 eurolla. Tulostampa tuon jutun ja vien sinne. Kiitos avusta (taas) : )
Voi hitsi, kävipä huono tsägä! Kyllä mulla on tulleet HongKongista yli viidenkympin paketit suoraan kotipostiin. Tilasitko rekisteröitynä postina (tracking codella, vähän kalliimpi), vai tavallisena pakettina? Kannattaa otta toi rekisteröity vaihtoehto. Ainut paketti mitä tuolta päin on Tulliin jäänyt, tuli TNT:llä, joka kiikutti sen väkisin (maksusta!) Tullin läpi. Niin, ja tietysti joka ainut HLJ:ltä tullut paketti.
Kauppakuitiksi on ainakin mulla riittänyt, kun tulostaa nettisivulta sen tilausvahvistuksen, siinä on eriteltynä tavaran arvo ja postikulut. Kokonaishinnasta menee ALV (22%), pienoismallit pitäis olla tullittomia, katso: www.ipmsfinland.org/index.php?option=com_smf&Itemid=61&topic=770.0
LuckyModel kyllä laittaa aina eritellyn laskun pakettiin mukaan (kelpaa tositteeksi tullille), mutta HLJ ei tunnu tekevän sitä koskaan, vaikka olen monesti vartavasten pyytänyt. Silloin pitää tulostaa lasku sähköpostista.
Karjalan Arska kirjoitti:
LuckyModel kyllä laittaa aina eritellyn laskun pakettiin mukaan (kelpaa tositteeksi tullille), mutta HLJ ei tunnu tekevän sitä koskaan, vaikka olen monesti vartavasten pyytänyt. Silloin pitää tulostaa lasku sähköpostista.
Jep, ja sen voi pyytää myös 'Low value'-optiona. Ongelma ainakin mulla on ollut se, ettei siinä ole toimituskuluja mukana, Tulli voi niistä nipottaa.
Mulla on jäänyt kaikki Lucky Modelin paketit tulliin, vaikka ovat olleet alle 50 euroa arvoltaan. Ikinä en ole siis mitään lisiä joutunut maksamaan, ketuttaapahan vain joka kerta alkaa sumplia työaikoja niin että tuolla pääsee käymään, itse kun asun aivan toisella puolella kaupunkia. Onkohan Oulun tulli jotenkin yli-innokas?
Olen tilannut LuckyModelilta malleja pariin kertaan, myös yli 50 €:lla, mutta koskaan en ole joutunut tullin kanssa tekemisiin vaan paketit on tullut lähi postiin.
Tervo Salminen kirjoitti:
Tilasitko rekisteröitynä postina (tracking codella, vähän kalliimpi),
Tuon tracking coden laitoin, samoin myös Hiroboyn tilauksessa. En sitten tiedä?