Pienoismallit.net

Mustang 1972

Onko mallareilla tietoa että löytyykö ko. vuoden Mustangista avomallisena rakennussarjoja? Tuli ostettua tuollainen oikea auto ja tietysti siitä pitäisi tehdä pienoismalli.
Revell tekee ainakin 71:stä ja 70:stä. Hain siis vain täältä:
search.ehobbies.com/search/keywords-ford_mustang--res_per_page-48--x-0--y-0

ja voi olla että muualta löytyy lisää. Avona ei tuoltakaan mutta näppäränä sahaat katon pois;P
Eiks Arii tee -72 Mussea? Mut kovakattona tietysti. Hobby Linkiltä vois kattoo.
Kiitoksia vastauksista. Pitää tutkia noita vaihtoehtoja. Yleensähän se menee niin että juuri siitä autosta mikä itellä on ei löydy mallia. :)
On aika haastava löytää -72 :ta missään muodossa.
Arii on tehny -70 ja -71 .

Etsimäsi aihe oli niin kiinnostava , että en kuitenkaan kahdessa tunnissa löytänyt.
Oon itekkin yrittänyt kovasti tuota etsiä mutta taitaa olla ettei siitä ole tehty mallia.
Näin se menee. Oman amerikanautourani aikana olen huomannut samaa: jos vaikkapa omistaa 70-lukulaisen jenkin, niin mallit on valmistettu juuri siitä vehkeestä, jossa vilkut tms. on vuosikerrassa muutettu maskista puskurin alle tai muuta vaikeasti malliin korjattavaa.

Vähän niinkuin Suomi-lentokoneissakin, melkein kuin loodassa oleva malli, mutta ikkunajako ja moottorit jotain aivan muuta. No, onneksi leko-tarjonta on nykyään mainiota.
Paavo Virolainen kirjoitti:
Yleensähän se menee niin että juuri siitä autosta mikä itellä on ei löydy mallia. :)
Tää tuntuu jotenkin tutulta. Perheessä on '74 Chevelle Stockeri. No eihän siitä tietenkään ole mallia. Tai no periaatteessa on, mutta se on NASCAR Kilpuri ja siinähän on järjettömän kokoiset pyöränkaaret yms kaikkea pielessä. Tosin tästä eräs kaveri Jenkkifoorumilla innostui tekemään '73 Chevellen hartsisarjan, josta tulevaisuudessa muokataan vuotta uudempi.

Tätä ennen oli perheessä '79 Buick Skyhawk. No eihän siitäkään tietysti mallia ole, '75 Skyhawkista on mutta siinähän on ihan erilainen keula. Myös Monzaa löytyy, lähellä sekin mutta ei se mitä haettiin. No tämä 1:1 scaalan kikotin on kylläkin löytänyt uuden kodin.

Perheessä on '87 vuodesta lähtien ollut '60 Impala. Siitä onneksi löytyy sarja, mutta eipä se Revellin (EX Monogram) aivan kohdillaan ole sekään. No se on sentään oikea koppa.

'86 Vuonna Faijalla oli '64 Malibu 4D Sedan, josta piti tulla 2D Sedan. Mutta auto myytiin keskeneräisenä. Tuosta on 2D HT Hartsikoppa, eli muutoksia pitäisi tehdä siihenkin.

Käyttöautona '02 Jeep Cherokee. Ei mallia siitäkään.

No joo, vähän ohi aiheesta, eipä ole '72 Mustia löytynyt missään muodossa, mallina tai tehtaan Promomallina. Joku Metallimallin muokkaus lienee sitten ainoa vaihtoehto saada tuollainen hyllyyn.
Ahhaa! Mulla oli ´79 Skyhawk kanssa. Myin sen 1990. Mukava peli sinänsä, mutta karmea talviajettava. Pitäiskö nyt viimeistään siirtyä YV-puolelle? Vai kiinnostaako keskustelu jotakuta muuta kuin minua?

Miten muistaisin, että Arii valmistaisi samalla naamalla olevaa Skyhawkia?
Talviajo-ominaisuudet voin vaan kuvitella, ei meinaan tuo meidänkään mikään huippu ollut, vaikka sillä harvemmin talvella ajeltiin (Pari kertaa kyllä kokeiltiin :D). Sateellakin oli lasit huurussa jo ennen kuin pääsi edes pihasta pois. Mutta hauska auto tuo oli.

Mä en ole sen sijaan löytänyt yhtään Ariin tekemää Skyhawkia, eli voi ollakin…

Tuossa on ainakin MPC:n '72 Mustang joka tuli sattumalta vastaan. En muistanutkaan tämän sarjan olemassaoloa. Tiedä sitten sisällöstä, mutta varmaan ainakin helpoimmasta päästä alkaa tuosta tekemään?