Pienoismallit.net

Kuomun sävytys

Moi,

Miten olette kuomuja sävyttäneet? Kannattaako maalata sisä- vai ulkopuolelle?
Ajattelin sopivan sävyn sekoittaa Tamiyan kirkkailla emaleilla. Onko parempia keinoja?
Muistelisin jonkun puhuneen Johnsonillä sävyttämisestä…? Kannattaako kokeillä hakua.
Täältä ääni Tamiyan läpikuultaville… Itse olen käyttänyt tuota tapaa modernien koneiden kuomuissa, mm. www.pienoismallit.net/galleria/malli_11060/ ja ruiskulla saa siistiä jälkeä aikaiseksi. Tosin omat 1:72-mittakaavaiset mallit nysvään ihan pensselillä ja kyllä se niinkin onnistuu :)
Antti: ootko ruiskuttanu ulkopintaan? Komiat on kuomut tuossa!
minä olen käyttänut kirkasosien värjäykseen johsonia ja siihen sekoittanut elintarvikeväriä ja hyvä tuleepi.
janne kirjoitti:
Antti: ootko ruiskuttanu ulkopintaan? Komiat on kuomut tuossa!
Itseasiassa nuo kuomut on sivelty ihan pensselillä… ohentelin Tamiyaa ikkunanpesuaineella höystetyllä vedellä… Ohuelti päältä ja alta… :) Kiitokset vain kommentista ;)
Tamiyalla olen sävyttänyt ja mieluummin sisäpuolelta. Näin jää väri sisäpuolelle suojaan. Ulkopuoleltakin ole sävyttänyt, mutta pinta on sitten siinä jos käy joku käpä eli sitten kuomua ei enää voi korjailla.

Alcladillakin on noita sävyttelyvärejä. Ostin niitä, mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla. Taitavat olla hiuka ärjympiä kuin vaikkapa Tamiya tai muut vesiliukoiset, jotka saa tuoreena vielä poistettuakin. Maltti on valttia.