Pienoismallit.net

Poranteriä

Moro,
Olisin pienten poranterien tarpeessa, suurin saisi olla 0,5mm. Mistä olette itse ostanut, en jaksaisi K-Rautoja sun muita lähteä kiertelemään, joten kysyn täällä. Pitäisi jossain vaiheessa muutama kangaspuu väsätä, ja meikäläisen 1mm terä tuppaa olemaan liian iso kun noita reikiä tehdään siipiin "vaijereita" varten.

Tuomas
Helsingin Hobby Pointista löysin alle 1mm teriä eikä hintakaan ollut kuin huimat alle 2 euroa.

www.hobbypoint.fi/sivu.php
Kettu kuittaa, kiitokset Antille. Pitänee käväistä joku päivä teräostoksilla.
Jos pääset käymään Viipurissa, niin tori on kova sana.
Itse ostin aikoinani 50 kpl:n satseissa alkaen 0,15 mm. Hinta oli huima 5 mk/purkki.
Eilen kävin ostamassa Helsingin Kalliosta Suonionkatu 3, 0,2 mm ja 0,3 mm teriä. Myyvät 2,50 ja 3,00 Euroa/kpl. Asiallinen palvelu. Postimyyntiäkin harjoittavat kuulemma. Osoitteesta: www.kellonosat.fi
Combat Modelsilta löytyi ainakin aikaisemmin Holi merkkinen setti teriä 0,30…0,35… aina 1,00mm:n saakka.
Eli 15 terää. Hintaa oli noin kympin verran. Toisessa setissä koot olivat 1,05..2,00mm:n.
Miten noin ohuilla poranterillä saa oikein porattua kun minä katkon jo millisetkin poranterät helposti?
Olli Leinonen kirjoitti:
Miten noin ohuilla poranterillä saa oikein porattua kun minä katkon jo millisetkin poranterät helposti?
Hyvin alhaisilla kierrosnopeuksilla ja suurta varoivaisuutta noudattaen. Sormipora lienee turvallisin vaihtoehto. Luonnollisesti terä kannattaa kiinnittää istukkaan siten, että sitä on mahdollisimman vähän näkyvissä.
Meikäläisella on akkuporakone, joka on suoraansanottuna niin paska, että sillä voi porata huoletta muovia, koska suurimmat kierrosluvutkin ovat niin pieniä. Koskaan ei ole tullut ongelmia vastaan.

Ja kiitokset kaikille vastanneille.
Kauppa Osakeyhtiö, Mäkelänkatu 54 B, Helsinki on oivallinen paikka hankkia ohuita poranteriä - sekä vahvistetulla varrella että ilman.